Table of Contents Table of Contents
Previous Page  904 / 2428 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 904 / 2428 Next Page
Page Background

904

EIXO 7 – PAULO FREIRE E A EDUCAÇÃO POPULAR (AMBIENTES DIVERSOS)

XX FÓRUM DE ESTUDOS: LEITURAS DE PAULO FREIRE

DE 03 A 05 DE MAIO DE 2018, UNISINOS – SÃO LEOPOLDO/RS

EVANS RG. Plastic Brains.

Healthcare Policy

.;3(1):24-30. 2007.

FOLLOW, H. Como ser um professor melhor sem precisar

aprender neurociências.

Psicologia, tecnologia, edu-

cação

. Dec 30, 2016

.

Disponível em:

<https://trendr. com.br/como-ser-um-professor-melhor-sem-preci sar-aprender-neuroci%C3%AAncias-79a3843534c1>

Acessado em: 09 abr 18

FREIRE, P. Pedagogia do Oprimido.

Rio de Janeiro: Paz e

Terra

, 42.ª edição. 107. 2005

FRITSCHI C., QUINN L. Fatigue in Patients with Diabe-

tes: A Review.

Journal of psychosomatic resear-

ch.

;69(1):33-41. 2010

GROSSI, MBR. LOPES, AM. COUTO, PA. A neurociência na

formação de professores: um estudo da realidade bra-

sileira

.

Revistas Uneb.

v. 23, n. 41. 2014

HELENE, AF. XAVIER, GF. A construção da atenção a partir da

memória.

Rev. Bras. Psiquiatr

., São Paulo , v. 25, supl.

2, p. 12-20, Dec. 2003

INGRID, RO. HENGYI, R. KATHERINE, SM. JIONGJIONG, W.

JOHN, AD. GEOFFREY, KA. Using perfusion fMRI to

measure continuous changes in neural activity with

learning.

Brain and Cognition.

Volume 60, Issue 3,

Pages 262-27. 2006.

ISHII, K. SHIBATA, A. OKA, K. Environmental, psychological,

and social influences on physical activity among Ja-

panese adults: structural equation modeling analysis.

International Journal Of Behavioral Nutrition And

Physical Activity

, [s.l.], v. 7, n. 1, p.7-61, 2010.

JIONGJIONG, WS.

GABRIEL,

MF.

PATRICIA,

K.

MARC,

FD.

DA- VID,

AD.

JOHN.

Perfusion functional MRI reveals ce-

rebral blood flow pattern under psychological stress.

PNAS

. 10.1073, 2005.

KAPLAN, S. BERMAN, MG. Directed Attention as a Common

Resource for Executive Functioning and Self-Regula-

tion.

Perspectives On Psychological Science

, [s.l.], v.

5, n. 1, p.43-57, jan. 2010.